Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Ontvang onze nieuwsbrief en digitale magazine
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

       

Expertises

Voeg uw bijdrage toe
Trommels voor bandtransporteurs
Selecteer
Zoek

Kennisbijdragen

Heeft u een kennisbijdrage voor deze pagina?  Voeg toe

Artikelen

Heeft u een artikel voor deze pagina?  

Bedrijven

BEGE Aandrijftechniek BVBKM Linings b.v.IPCO Process Systems BV (was: Sandvik Benelux BV)
LDL Bulkhandling BVLutze Conveying BeLux BVBAMuller Beltex B.V.
N.M. Heilig B.V.PROMATI nv/saREMA TIP TOP TSN
Wilt u uw bedrijf ook hier vermelden?  Voeg toe of  

Productnieuws

TBK Group ontwikkelt Cen-trax bandstuursysteem transportbandstuursysteem voor onder- en bovenpart.
TBK Group ontwikkelt Cen-trax bandstuursysteem
transportbandstuursysteem voor onder- en bovenpart. TBK heeft een lijn stuurrollen ontwikkeld welke in efficientie en kwaliteit ver boven de gevestigde orde uitsteken. Scheefloop is een veelvoorkomend probleem bij transportbandinstallaties. Hetveroorzaakt mors (door het weglopen van de band onder de afdichting) en schade aan de band en bandconstructie. Ook ontstaan er onveilige situaties wanneer men probeert om bij een draaiende band de scheefloop te herstellen door trommels of rollen te verstellen. De Cen-trax bandstuursystemen van TBK voorkomen dergelijke problemen. Deze corrigeren namelijk volautomatisch de scheefloop die wordt veroorzaakt door: * Niet-centrische belading * Scheve bandconstructie * Slecht uitgelijnde rollen en trommels * Scheve bandlas(sen) * Wisselende weersomstandigheden (regen, zonneschijn). TBK levert Cen-trax bandstuursystemen die geschikt zijn voor het sturen van het onder- en het bovenpart van de transportband en zijn geschikt voor één- en twee draairichtingen. De
08-07-2010  |  4453x  |  Productnieuws  | 
Leroy-Somer ontwikkelt aandrijving voor transportbandsystemen
Leroy-Somer ontwikkelt aandrijving voor transportbandsystemen
Speciaal voor transportsystemen heeft Leroy-Somer een nieuwe aandrijflijn samengesteld. Voor de transportaandrijving wordt, afhankelijk van de ashoogte, gebruik gemaakt van de Orthobloc reductor met een FCR- of FCPL-remmotor die zich uitstekend lenen voor toepassing in transportband-aandrijvingen die buiten staan opgesteld. Beide remmotoren zijn hiertoe voorzien van afvoergaten voor condenswater in motor en rem en hebben een speciale corrosiewerende en anti-kleefbehandeling ondergaan. Voordelen transportbandtoepassingen De combinatie van motorreductor met rem in plaats van terugloopsper biedt voor transportbandtoepassingen tal van voordelen. Hiertoe behoort de sterk verbeterde bewegingscontrole in alle gebruiksfasen. Zo verloopt de aanloop van de transportband als gevolg van de massatraagheid van de rem zeer soepel, wordt eventuele overbelasting direct opgenomen en bandelasticiteit geabsorbeerd. Voor trommels met een dubbele aandrijving geldt als bijkomend voordeel
08-11-2007  |  3395x  |  Productnieuws  | 
Trommelmotor verbetert beschikbaarheid van transportsysteem en drukt kosten BDL Trommelmotoren biedt 24 x 7 service en helpt bedrijven met onderhoud
Trommelmotor verbetert beschikbaarheid van transportsysteem en drukt kosten
BDL Trommelmotoren biedt 24 x 7 service en helpt bedrijven met onderhoud Onder tijdsdruk wordt bij een conventionele transportaandrijving (bestaande uit motor, transmissiekast of ketting, rem en trommelas) in de praktijk meestal alleen het kapotte deel verwisseld wanneer zich een storing voordoet. Bij iedere reparatie van een onderdeel wordt de MTBF van het geheel korter. Gaat men hier lang mee door, dan wordt het onderhoud een kostbare geschiedenis. Bij de trommelmotor werkt dit anders. Zo’n motor omvat alle deelcomponenten die voor een transportbandaandrijving nodig zijn (elektromotor, transmissie, rem, encoder en lagering). Dat betekent dat wanneer een trommelmotor wordt gewisseld, dat ook alle afzonderlijke aandrijfcomponenten in een keer zijn vernieuwd. Op het eerste gezicht lijken de kosten van een complete trommelmotor hoger dan de kosten van de wisseling van de individuele onderdelen. Maar telt men de totale aanschaf, plus onderhoudskosten, plus de kosten van het wisselen, plus de stilstandskosten op, dan blijkt over de jaren heen
20-08-2004  |  2519x  |  Productnieuws  | 
Laat meer zien
Heeft u productnieuws voor deze pagina?  Voeg toe

Whitepapers

Heeft u een whitepaper voor deze pagina?  Voeg toe

Productbeschrijvingen

Heeft u een productbeschrijving voor deze pagina?  Voeg toe

Fotoverslagen

Heeft u een fotoverslag voor deze pagina?  Voeg toe
PROCES MEDIA
Solids Processing Fluids Processing MB Maintenance SchuettgutPortal
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
MAGAZINE
Abonneren
Service en contact
ContactDisclaimerPrivacyAdverterenLogin controlpanel