Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Ontvang onze nieuwsbrief en digitale magazine
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

       

Expertises

Voeg uw bijdrage toe
Beladingsinstallaties, vulsystemen
Selecteer
Zoek

Kennisbijdragen

Heeft u een kennisbijdrage voor deze pagina?  Voeg toe

Artikelen

Gaming-technologie bij het laden en lossen van bulkschepen EMO loopt wereldwijd voorop met geavanceerde automatisering
Gaming-technologie bij het laden en lossen van bulkschepen
EMO loopt wereldwijd voorop met geavanceerde automatisering Bij EMO op de Maasvlakte gebeurt alles in de overtreffende trap: opslag van kolen en ijzererts op 160 hectare, overslag met een capaciteit van 200.000 ton per dag en maar liefst zeven gigantische stacker/reclaimers om erts en steenkool te storten en af te graven. Er is een netwerk van transportbanden van in totaal 47 kilometer. De losbruggen aan de zeekade lossen de grootste bulkcarriers ter wereld met gigantische grijpers, tot wel 85 ton per grijper. Achter de schermen wordt bovendien een hightech investeringsprogramma uitgevoerd dat het proces verregaand moet automatiseren en alle equipment onbemand moet kunnen laten opereren.
Op het eerste gezicht lijkt het een simpel proces: zeeschip lossen, materiaal opslaan op het terrein en weer storten in een ander zeeschip, binnenvaartschip of wagon. Toch weet men bij EMO dat proces telkens weer te verbeteren en te verfijnen. In het kader van een meerjaren- investeringsplan van zo’n 110 miljoen euro is er de afgelopen jaren al het nodige gebeurd. Daaronder de realisatie van volledig automatische treinbelading (zie Solids Processing nr. 5 van 2008), een extra stacker/reclaimer, een nieuwe controlekamer en de bouw van een nieuwe mega-losbrug voor zeeschepen, de grootste ter wereld (zie Solids Processing nr. 4 van 2012). Recentelijk is de focus steeds meer verschoven naar vergaande automatisering en verbeterde informatievoorziening. Daarbij loopt EMO wereldwijd voorop qua innovatie.
Solids Processing 2015-1, p.20
PBS splitst verschillende producten over twee vestigingen Geheel nieuwe proceslijn  biedt optimalisatiekansen
PBS splitst verschillende producten over twee vestigingen
Geheel nieuwe proceslijn biedt optimalisatiekansen Al zo’n tien jaar zit Piet Staat in het blenden en ompakken van zuivelpoeder. De laatste jaren voornamelijk in de feed, maar klanten bleven vragen om food-mogelijkheden. Toen dat op de locatie in Oosterwolde niet mogelijk bleek, gooide hij het roer drastisch om. Zoon Lennert kwam in de zaak en er ontstonden twee bedrijven: PBS Food in Nijehaske en PBS Feed in Haulerwijk. Een mooi moment om de proceslijnen te vernieuwen, maar in deze tijd ook een behoorlijke uitdaging.
Solids Processing 2013-4, p.56
Heeft u een artikel voor deze pagina?  

Bedrijven

Airtechnic Solutions bvBOS NederlandBSH bvbaDinnissen BVEuro Manchetten & Compensatoren BVFilcoflex BVJ-Tec Material HandlingJansen&Heuning
Klinkenberg ZaanstadLDL Bulkhandling BVLeBlansch Bulkhandling Equipment B.V.Lutze Conveying BeLux BVBAMATEC massagoed techniekN.M. Heilig B.V.Nijsten Maastricht B.V.Polem BV
PolimakQuintyn Gebroeders bvbaSurplus Select - used machineryTBMA Europe B.V. -- TBMA België BVBAVan BeekVortexWAM Holland BV
Wilt u uw bedrijf ook hier vermelden?  Voeg toe of  

Productnieuws

TBMA introduceert nieuwe beladingsbalg A-serie van Cimbria
TBMA introduceert nieuwe beladingsbalg
A-serie van Cimbria TBMA lanceert nieuwe beladingsbalg van Cimbria Bulk Equipment in Nederland en België, de zogenaamde A-serie. Deze serie is ontwikkeld op verzoek van een aantal Cimbria dealers om de marktvraag te voldoen. De A-serie combineert de veelzijdigheid en lichte constructie van de standaard serie met de capaciteit en de duurzaamheid van de scheepsbeladingsserie, en dicht daarmee de kloof tussen de twee reeksen. De nieuwe reeks zal een voor de hand liggende keuze zijn in situaties met grote capaciteiten, zoals bijvoorbeeld de opslag van kolen of houtpellets. Of voor kleinere maar veeleisende scheepsbeladingstaken. De A-serie is beschikbaar in vier modellen met de volgende capaciteiten: A400: 440 m3/uur A500: 700 m3/uur A650: 1200 m3/uur A800: 1800 m3/ uur Alle modellen kunnen geleverd worden in staal 37, AISI304 en in Hardox, en zijn beschikbaar met volledige goedkeuring en certificaten voor de plaatsing in ATEX zone 22/20. De montage van de A-serie is zeer eenvoudig
28-09-2012  |  5226x  |  Productnieuws  | 
Mobiele scheepsbeladingsysteem voor Holcim, Marokko B&W Stormajor
Mobiele scheepsbeladingsysteem voor Holcim, Marokko
B&W Stormajor B&W ,vertegenwoordigd door MATEC massagoed techniek, heeft een telescopische Stormajor geleverd aan Holcim in Marokko voor het verwerken/bevoorraden van 40.000 ton kool en petroleum cokes. Deze Stormajor heeft een capaciteit van 600 ton per uur en draait 24/7, met alternatieve uitvoeringen is het mogelijk om boven de 2000 ton per uur te verwerken. De klant wilde zo efficiënt mogelijk bevoorraden. Een vaste opstelling was geen optie, vanwege het afwijzen van een bouwvergunning en zodoende kwamen ze uit bij onze mobile Stormajor van B&W, wereldwijd leverancier van mobiele scheepsbelading- en ontladingssystemen. De Stormajor vertegenwoordigd een uniek concept in bulk handling, deze combineert de voordelen van de Samson feeder en de telescopische bevoorrader in één mobiel systeem. Zo is het mogelijk om zowel product te ontvangen van een shovel als van een vrachtwagen. Dit systeem ontvangt elke 2 minuten een vrachtwagen maar kan ook bevoorraad worden d.m.v. een shovel.
22-09-2011  |  5486x  |  Productnieuws  |   | 
Nieuwe Climax telescopische hallenvuller / vessel loader zwenkend op wielen
Nieuwe Climax telescopische hallenvuller / vessel loader
zwenkend op wielen Deze stabiele en tegelijkertijd mobiele constructie is eenvoudig in transport en kan voor meerdere doelen en op meerdere locaties worden gebruikt. Climax Hallenvuller/Vessels loader is voor op- en overslag van diverse bulkgoederen inzetbaar: van graan tot kolen. Traploze hoogteverstelling, opties voor in/uitschuiven, biedt u eindeloze flexibiliteit in ladingshoogte. Het veranderen van de hoogte van het schip ten opzichte van de kade is geen uitdaging. U bent ook verzekerd van minimale valhoogte, zo voorkomt u extra stof en een oncontroleerbare val van het product. Een speciale vorm van de transportband en hoge mee- nemers staan garant voor topcapaciteit, zelfs bij grotere opvoerhoek. Een groot zwenkbereik en afstand voor de wielen (overhang meer dan 17 m) maakt belading met minimaal verplaatsen van de machine mogelijk. Voor de ontwikkeling van de Climax machines wordt gebruik gemaakt van standaard componenten. Dit betekent dat de onderdelen wereldwijd standaard
25-08-2011  |  4936x  |  Productnieuws  | 
Laat meer zien
Heeft u productnieuws voor deze pagina?  Voeg toe

Whitepapers

Heeft u een whitepaper voor deze pagina?  Voeg toe

Productbeschrijvingen

Heeft u een productbeschrijving voor deze pagina?  Voeg toe

Fotoverslagen

Heeft u een fotoverslag voor deze pagina?  Voeg toe
PROCES MEDIA
Solids Processing Fluids Processing MB Maintenance SchuettgutPortal
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
MAGAZINE
Abonneren
Service en contact
ContactDisclaimerPrivacyAdverterenLogin controlpanel